You are currently viewing رونمایی از کتاب مغناطیس حسین علیه السلام

رونمایی از کتاب مغناطیس حسین علیه السلام

به گزارش ایکنا، کتاب «مغناطیس حسین علیه‌السلام با تحلیلی بر بزرگترین اجتماع تاریخ بشر در اربعین براساس دکترین ولایت» ۲۳ شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و حجت الاسلام سعید صلح میرزایی پژوهشگر اندیشه امامین انقلاب در قم و در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) رونمایی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی؛ مسئول مؤسسه انقلاب اسلامی در قم، گفت: به برکت خون شهدایی چون سردار سلیمانی، زیرساخت‌هایی ایجاد شد که اگر در کربلا و سامرا و نجف نبود زائران مورد اذیت زیادی قرار می‌گرفتند و این از خدماتی است که شیهد سلیمانی انجام داد و متاسفانه کمتر به آن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ولایت از دید رهبری قواره جامعه اسلامی است، افزود: امام، قلب جامعه ولوی است و در کنار انسجام درونی جامعه ولایی و خط و مرز گذاشتن با جبهه باطل سه رکن جامعه اسلامی است؛ این سه رکن در اربعین وجود دارد از جمله انسجام درونی در این مراسم بسیار مشهود است ولی دو بعد دیگر یعنی محوریت ولی و مرزگذاری با باطل در حرکت اربعین کمرنگ است.

صلح میرزایی ادامه داد: عملاً جنبه ولایت که قلب این حرکت باید باشد، کمرنگ است همچنین مرزگذاری با دشمن هم به پررنگی انسجام درونی مؤمنین نیست البته حرکت‌هایی جسته و گریخته صورت می‌گیرد ولی توافق نانوشته بین مؤمنین وجود دارد تا نسبت به این دو رکن کوتاه بیایند.

وی افزود: دغدغه رهبری این است که این حرکت تا عصر ظهور با مشارکت مردمی رخ دهد و این خط بعد از بیانیه گام دوم در نگاه ایشان مشهودتر است؛ از این رو این حرکت نیازمند رسیدن به الگوهایی است که مردم مشارکت بیشتری داشته باشند.

صلح میرزایی بیان کرد: اربعین الان خیلی محدود به مکان و زمان و فضا است یعنی از عصر روز اربعین موکب‌ها جمع شده و همه چیز به روال سابق برمی‌گردد و یکی از کارهای ما باید این باشد که موکب‌های عمود صفر را توسعه دهیم(کار زیبایی که سپاه در فرودگاه کرده بود).

وی تأکید کرد: در نوشتارهای مرتبط با اربعین باید به سمت توصیه و تجویز هم برویم و معتقدم این بخش باید به کتاب فعلی افزوده شود ضمن اینکه  ترجمه این کتاب به عربی باید در دستور کار قرار بگیرد زیرا مخاطب آن هم عام است.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید