You are currently viewing سخنرانی حوزه امام زین العابدین ع

سخنرانی حوزه امام زین العابدین ع

راه تقویت حضور مردم جهاد تبیین است

وظیفه کلان یک مؤمن این که برای ظهور زمینه‌سازی کند که در اصطلاح همان انتظار است. برای این کار یک هماهنگی و تقسیم کار لازم است؛ در نتیجه یک مدیر نیاز داریم که نقشه‌ای را طراحی و اجرا کند. حضرت امام و حضرت آقا این نقشه را برای ما ترسیم کرده‌اند. این نقشه پنج مرحله از سقوط رژیم طاغوت، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه‌ی اسلامی تا رسیدن به تمدن اسلامی است.

در حال حاضر در مرحله اسلامی شدن اجزای حکومت اسلامی باشیم. مشکلاتی هم که داریم به خاطر عمل نکردن به اسلام ناب است. جاهایی که به اسلام ناب عمل نکردیم به مشکل خوردیم و دشمن نیز از ضعفهای ما سوءاستفاده میکند.

بعد از تشکیل تمدن اسلامی و رسیدن به مرحله پنجم، بشریت متوجه روش حکومت‌داری اسلامی میشود و در نتیجه تشنه ظهور میشود تا تمدن جهانی اسلامی شکل بگیرد.

تحقق تمام این مراحل با مشارکت همه مردم امکان‌پذیر است. اسلام اتفاقات جامعه را از طریق حضور مردم پیش میبرد. در نتیجه باید حرکتهای مردمی تقویت شود.

راهکار به میدان آمدن همه مردم تبیین است و اساس کار اسلامی بر تبیین است. اگر برای مردم تبیین صورت نگرفته باشد، ولی جامعه مردم را وادار به کاری نمیکند بلکه اقدام به تبیین میکند.

دشمن در مقابل میخواهد ذهنها را آلوده کند و حقایق را وارونه نشان دهد تا مردم در جهل بمانند. تبیین در مقابل دشمن جهاد است.

مدرسه علمیه امام زین‌العابدین علیه السلام
11 دی 1401

دیدگاهتان را بنویسید