You are currently viewing برای جهاد تبیین و پیشبرد اهداف انقلاب برادری و محبت لازم است

برای جهاد تبیین و پیشبرد اهداف انقلاب برادری و محبت لازم است

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب اخیرا در دیدارهای مختلف درباره «جهاد تبیین» نکات بسیار ارزشمندی ایراد فرمودند؛ از جمله ایشان در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش که 19 بهمن ماه انجام شد؛ در این باره فرمودند: «جهاد تبیین» یک فریضه است. «جهاد تبیین» یک فریضه‌ی قطعی و یک فریضه‌ی فوری است و هر کسی که میتواند[باید اقدام کند].

بر همین اساس خبرگزاری رسا به عنوان یک رسانه حوزوی که پیگیری دغدغه ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب را ماموریت اصلی و محوری خود می داند، سلسله نشست هایی را با همین عنوان طراحی کرده است که بر اساس آن نخستین نشست از سلسله نشست های «جهاد تبیین» با عنوان «جهاد تبیین؛ رسالت جهادگران حوزوی» در راستای نقش آفرینی مؤثر حوزویان و طلاب در این زمینه، به همت خبرگزاری رسا برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام سعید صلح میرزایی نویسنده کتاب «جهاد تبیین»، پژوهشگر و استاد حوزه، حجت الاسلام محققی پژوهشگر حوزوی و کارشناس رسانه، حجت الاسلام حسن مرادی جهادگر حوزوی و مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، حجت الاسلام تقی وکیل پور و سرکار خانم جلالی، حضور داشته و به ارائه نظرات خود پرداختند.

حجت الاسلام محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا در این نشست ضمن تبریک ایام الله دهه فجر رسانه ها، حوزویان و اساتید را جزو پیشگامان این نهضت دانست و گفت: ما در خبرگزاری رسا به دنبال پیگیری رهنمودها و تحقق مطالبات رهبر انقلاب در خصوص حوزه انقلابی هستیم؛ عده ای به دنبال تحریف امام هستند و اگر رسانه ها در زمینه تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب نباشند این تحریف برای فرمایشات رهبری هم صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام صلح میرزایی نیز تأکید کرد: برای جهاد تبیین و پیشبرد اهداف انقلاب برادری و محبت لازم است زیرا اگر جهاد تبیین بر اساس محبت نباشد کاری صورت نمی گیرد؛ گاهی عده ای به جهادگران تبیین بی احترامی می کنند اما باید نسبت به طلبه ای که محتوا به او نرسیده است یا خانمی که حجابش رعایت نشده مثل برادر خود دوستانه رفتار کنیم و آن را دوست داشته باشیم.

همچنین سرکار خانم جلالی هم با بیان اینکه مقداری باید سطح عملیات های خود را ارتقا بدهیم و پیوست های رسانه ای آن را تقویت کنیم، اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از حرکت های جهادی سینوسی هستند و وقتی رهبر انقلاب امر به جهاد می کنند تا مدتی فعالیت جدی است اما به مرور افت می کند و با یک تذکر جدی رهبری دوباره حرکت جهادی شدت می گیرد؛ این اتفاق خطرناکی است که باید فکر جدی برایش کنیم.

حجت الاسلام وکیل پور نیز در ادامه گفت: جهاد جبهه مقابل دارد که اگر کسی وارد نشود طرف مقابلش وارد می شود و اگر ما تبیین نکنیم بقیه حرف خود را می زنند؛ تبیین نیاز به جریان تاریخ دارد و جهاد هم نیاز به مجاهد و تجهیزات دارد.

حجت الاسلام حسن مرادی هم در این نشست اظهار داشت: پیشنهاد من این است که بسته هایی برای هر قشری آماده شود تا هر شخصی در هر صنفی بداند که در زمینه جهاد تبیین چه اقدامی می تواند انجام دهد.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید