You are currently viewing مهمترین عرصه جهاد، جهاد تبیین است

مهمترین عرصه جهاد، جهاد تبیین است

حجت الاسلام و المسلمین صلح میرزایی، گفت: از منظر رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بین همه عرصه‌های جهاد، جهاد تبیین مهمترین عرصه است. جهاد تبیین مقدمات دیگر جهادها را فراهم می‌کند یا باعث اثرگذاری آن‌ها می‌شود.
به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین صلح میرزایی، مسئول دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در قم، در همایش سیاسی جهاد تبیین و روشنگری دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: براساس نظرات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، تبیین به معنای بیان حقیقت و از بین بردن غبار جهالت و تحریف از ذهن‌هاست. پادزهر جنگ روایت‌ها و اساس روش اسلام و انقلاب تبیین است.
وی با اشاره به اینکه جهاد را در بیان قرآن، تلاشی در جهت مقابله با دشمن می‌دانیم، افزود: جنگ روانی جبهه حق و باطل در این زمانه به بالاترین حد خود رسیده است؛ در چنین شرایطی لزوم جهاد تبیین احساس می‌شود.
مسئول دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در قم افزود: از منظر رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بین همه عرصه‌های جهاد، جهاد تبیین مهمترین عرصه است. جهاد تبیین مقدمات دیگر جهادها را فراهم می‌کند یا باعث اثرگذاری آنها می‌شود. به طور مثال اگر جهاد اقتصادی کنیم اما پیوست تبیینی نداشته باشد، اثر لازم را روی مردم ندارد. پیوست تبیین است که می‌تواند جهادها را در زمینه‌های خدمات اجتماعی تاثیرگذار کند.
وی اثرگذار بودن تبیین را نیز در مداومت آن دانست و ادامه داد: به‌هنگام بودن تبیین و مداومت در تکرار و استقامت در آن مهم است. نباید از ابتدا انتظار داشته باشیم که مخاطب تبیین پس از اولین برخورد متقاعد و با ما همراه شود.
حجت الاسلام و المسلمین صلح میرزایی با اشاره به موضوعات نیازمند تبیین گفت: مبانی و معارف دین، اصول انقلاب، مسائل مهم انقلاب، واقعیت‌ها و مسائل جاری انقلاب کشور از جمله موضوعات نیازمند تبیین هستند.
مسئول دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در قم با برشمردن الگوهایی در جهاد تبیین اظهار داشت: انبیا الهی به ویژه پیامبر اعظم (ص)، امیر المومنین (ع) و ائمه اطهار، پیام آوران کربلا، حضرت امام خمینی (ره) در مبارزات انقلاب و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از جمله الگوهایی در عرصه جهاد تبیین هستند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید