You are currently viewing بازتاب رسانه ای رونمایی از کتاب جهاد تبیین

بازتاب رسانه ای رونمایی از کتاب جهاد تبیین

خبرگزاری فارس

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از کتاب «جهاد تبیین در اندیشه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای»، جدید‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی، عصر امروز یکشنبه ۲۶ دی‌ماه در سالن سوره حوزه هنری با حضور حجت‌الاسلام سعید صلح‌میرزایی، گردآورنده اثر، محمدعلی قندهاری‌نیا مدیر انتشارات انقلاب اسلامی و سایر مدیران و مسئولین نهادهای فرهنگی برگزار شد.

هدف دفتر حفظ و نشر آثار رهبری چیست؟

در ابتدا محمدعلی قندهاری‌نیا، مدیر انتشارات انقلاب اسلامی توضیحاتی را در مورد اهداف این مجموعه بیان کرد و با اشاره به کتاب «جهاد تبیین» گفت: یکی از وظایف دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب جمع‌آوری و انتشار بیانات رهبری در موضوعات مختلف است که اثر «جهاد تبیین» هم در همین راستا به چاپ رسید.

وی افزود: گردآوری بیانات و اسناد، تنظیم سخنرانی‌‌ها و… هدف اصلی دفتر حفظ و نشر آثار و انتشارات است تا در قالب‌‌ها و موضوعات مختلف از علم فقه و اصول گرفته تا خاطرات و تاریخ در اختیار اقشار مختلف مردم در سطوح گوناگون قرار بگیرد.

«روش تبیین» روش مبارزان در زمان طاغوت بود

در ادامه حجت‌الاسلام صلح‌میرزایی گردآورنده کتاب ضمن تکریم مقام مادران و همسران شهدا آنها را مجاهدان عرصه تبیین در جامعه دانست و بر جایگاه رفیع آنان در اجتماع تأکید کرد و در مورد هدف و انگیزه گردآوری این اثر گفت: یکی از ویژگی‌های این اثر و موضوع، طنین و موج مهمی بود که از سوی رهبر انقلاب در مورد جهاد تبیین که از نیازهای اساسی روز جامعه است، بیان شد.

صلح میرزایی ادامه داد: همواره روش و منهج اسلام، تبیین مسائل بوده است. در زمان طاغوت «روش تبیین» را در کنار سایر روش‌ها و طرق مبارزه، روش مبارزان و مجاهدان اسلامی می‌دانستند. در این راستا رهبر انقلاب در خاطرات پیش از پیروزی انقلاب، خط تبیین را روش و طریقه خود در عرصه فعالیت و مبارزات سیاسی ذکر می‌کنند.

چرا «جهاد» در تبیین؟

گردآورنده کتاب «جهاد تبیین» در مورد اینکه عمل تبیین می‌تواند نوعی جهاد به حساب بیاید، بیان داشت: گاهی تبیین با منافع عده‌ای تعارض و تقابل دارد و شاید انسان به همین علت، نسبت به تبیین و تبعات بیان حقایق دلسرد شود. اینجاست که تبیین چون در قالب نوعی تقابل قرار می‌گیرد، معنا و مفهوم جهاد به خود پیدا می‌کند. در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب هر تلاشی جهاد نیست، اما گاهی تلاش در تقابل با باطل و در راستای احقاق حق است که اینجا آن تلاش و فعالیت رنگ جهاد به خود می‌گیرد.

صلح‌میرزایی ادامه داد: امروز جوانان و قشر کثیری از مردم در فضاهای مجازی از یک بستر ولو کوچک برخوردارند که باید نهایت استفاده را در راستای جهاد تبیین از این فضا ببرند و موجب دلگرمی و تشویق سایرین در این میدان شوند. همانطور که رهبری تأکید کرده‌اند ما باید چون چراغی پیرامون و اطراف خود را از نور حقیقت روشن کنیم و غبارهای تحریف را از اذهان مردم کنار بزنیم.

اگر در جنگ تحریف پیروز شویم، تحریم را شکست می‌دهیم

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی در طول این چهل و اندی سال توانسته موفقیت‌ها و پیروزی‌های بسیاری کسب کند و حوزه نفوذ خود در منطقه و جهان را به شدت گسترش دهد. طبیعی است که دشمنان انقلاب اسلامی نسبت به این موضوع نگران بوده و سعی در تحریف حقایق کنند. بی‌ثمر دانستن انقلاب اسلامی یا کتمان دستاورد‌های انقلاب به وسیله تبلیغات در فضای مجازی نمونه مشهود و گسترده این جریان است تا ما را نسبت به آینده‌ای که به تعبیر رهبری روشن و مشعشع است ناامید کند. اینجاست که مفهوم جهاد تبیین جایگاه اصلی خود را پیدا می‌کند و برای هرکس به وسع و توانش بالاخص جوانان تبدیل به تکلیف و وظیفه‌ای مهم در عرصه اجتماع می‌شود.

صلح‌میرزایی گفت: البته نباید از نقش و جایگاه نهادهای فرهنگی در این راستا غافل شد. تعداد زیادی از جوانان تازه‌نفس و فعال انقلابی وجود دارند که باید آنها را به خط کرده و به وسیله سازماندهی منظم، اولویت‌ها را به آن‌ها نشان داد و از این نیروهای مؤثر انقلابی بهره لازم را برد که این مهم برعهده نهادهای فرهنگی است.

در این مراسم کتاب جهاد تبیین با حضور حجت‌الاسلام محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده سابق ولی فقیه در نیروی قدس سپاه رونمایی شد.

لینک به مطلب خبرگزاری فارس

شبکه خبر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این مراسم قندهاری نیا، مدیر انتشارات انقلاب اسلامی گفت: یکی از اقدامات موسسه آماده‌ سازی و انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که همگان بتوانند از آن استفاده کنند، لذا دفتر حفظ و نشر آثار بیش از ۲۰۰ کتاب را منتشر کرده و در دسترس عموم قرار داده است.

 

لینک به مطلب شبکه خبر

خبرگزاری قرآن

به گزارش ایکنا، آئین رونمایی از کتاب «جهاد تبیین در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای»، ۲۶ دی‌ماه، با حضور مدیر انتشارات انقلاب اسلامی، گردآورنده و طراح کتاب و جمعی از مسئولان موسسه پژوهشی ـ فرهنگی انقلاب اسلامی و حوزه هنری در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

محمدعلی قندهاری‌نیا، مدیر انتشارات انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: یکی از وظایف دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در کنار کارهای رسانه‌ای پژوهشی و مطالعاتی و جمع‌‌آوری اسناد برای ثبت و ضبط در تاریخ، آماده‌ سازی و انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب برای گروه‌های مختلف است. در همین راستا مجموعه انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری طی ۱۱ سال فعالیت خود، انتشار بیش از ۲۰۰ کتاب را در کارنامه خود دارد.

مدیر انتشارات انقلاب اسلامی در ادامه گفت: در این مجموعه علاوه‌بر احکام فقهی، سعی شده موضوعات دیگر هم به بهترین نحو ممکن در اختیار عموم مخاطبان قرار گیرد. همچنین در دوره کاری پیش روی انتشارات انقلاب اسلامی بنا است، توجه بیشتری به نیاز مخاطبان شود که یکی از پارامترهای آن سرعت در انتشار و تکمیل بخشی از زحماتی است که در سنوات گذشته انجام شده است.

قندهاری‌نیا، انتشار کتاب «جهاد تبیین» را در راستای روند جدید انتشارات انقلاب اسلامی خواند و افزود: تاکنون ۴ کتاب تفسیر از مقام معظم رهبری در این انتشارات منتشر شده است و در ماه آینده ۴ جلد و در آینده نزدیک ۴ جلد کتاب تفسیر دیگر از ایشان از سوره‌های قرآن منتشر خواهد شد.

مدیر انتشارات انقلاب اسلامی همچنین از عرضه یک بسته چندمحصولی با عنوان «سرباز» و با محوریت بیانات مقام معظم رهبری درباره سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم و برخی عکس‌های ندیده شده از مقام معظم رهبری و حاج قاسم سلیمانی در آینده نزدیک توسط این انتشارات خبر داد و گفت: علاوه بر محتوا، توجه به قالب‌های جدید هم در دستور کار انتشارات انقلاب اسلامی است که نمونه آن در کتاب «جهاد تبیین» قابل مشاهده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعید صلح میرزایی، گردآورنده کتاب «جهاد تببین» هم در این مراسم مادران و همسران شهدا را جزو بزرگ تبیین‌گران انقلاب اسلامی خواند و گفت: شاید این مراسم در اذهان، جمع رونمایی از کتاب تلقی شده باشد، اما آنچه مورد اهتمام ما در انتشارات انقلاب اسلامی و مجموعه دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری است، بحث طنین پیدا کردن فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین بود که از وظایف همه اهالی جامعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص تببین، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند اساس کار ما و کار اسلامی تبیین است. حتی در مبارزات زمان شاه هم تبیین، اساس و روش کار اسلامی و انقلابیون بود.

گردآورنده کتاب «جهاد تبیین» در ادامه با اشاره به تحریف‌هایی که امروز در فضای مجازی اتفاق می‌افتد، بر اهمیت تبیین تاکید کرد و افزود: امروز شاهد ترویج محتوای متعدد از روایت‌های اشتباه در فضای مجازی هستیم و هدف آن هم این است که اصل انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را زیر سوال برود، اینجا است که تبیین معنا پیدا می‌کند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری جریان تحریف و سپس تحریم شکست می‌خورد.

مسعود نجابتی، طراح جلد و گرافیک کتاب «جهاد تبیین» و مدیر هنری انتشارات انقلاب اسلامی هم ضمن ارائه توضیحاتی درباره گرافیک این کتاب عنوان کرد: از حدود یک سال و نیم پیش در انتشارات انقلاب اسلامی تصمیم بر این شد که گرافیک و طراحی کتاب‌ها بازنگری شود و ‌پس از مسائل محتوایی، مسائل فنی و طراحی و گرافیک آثار هم مورد توجه قرار گیرد که اتفاق مبارکی است.

وی ادامه داد: یک اتفاق خوب دیگر در انتشارات انقلاب اسلامی، این است که تصمیمات مربوط به طراحی و گرافیک آثار نباید مبتنی بر سلیقه شخصی باشد لذا شورایی برای تصمیم‌گیری تشکیل شد و همچنین از اهل فن برای هر حوزه استفاده می‌شود.

نجابتی در پایان با اشاره به اینکه در رویکرد جدید انتشارات انقلاب اسلامی حتی روی خوشنویسی کتاب‌ها هم حساسیت وجود دارد، گفت: سعی می‌کنیم کار کاملا اصیل و تحت نظر اساتید فن انجام بپذیرد که کتاب جهاد تبیین هم در همین راستا است؛ به گونه ای که از نمادهای مرتبط و شناخته‌شده در جلد و صفحه‌آرایی آن بهره‌گیری شده است.

شعرخوانی سید احمد بابایی، شاعر آئینی و اجرای سرود توسط گروه وصال از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان با حضور مسئولان انتشارات انقلاب اسلامی و حوزه هنری از کتاب «جهاد تبیین» در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رونمایی شد.

لینک به مطلب ایکنا

خبرگزاری کار

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم رونمایی از کتاب «جهاد تبیین؛ در اندیشه حضرت آیت الله خامنه ای» روز یکشنبه ۲۶دی ماه در سالن «سوره» حوزه هنری برگزار شد. محمدعلی قندهاری مدیر انتشارات انقلاب اسلامی، حجت الاسلام سعید صلح میرزایی گردآورنده کتاب و برخی دیگر از مسئولان حوزه و مدیران انتشارات با همراهی تعدادی از اهالی رسانه در این برنامه حضور داشتند.

در ابتدای مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، مجری روز شهادت ام البنین (ع) را تسلیت گفت و از تکریم خانواده شهدا در چنین روزی یاد کرد و به شعرخوانی در وصف مادر حضرت عباس (ع) و ائمه طهار پرداخت.

 در ادامه  محمدعلی قندهاری نیا (مدیر نشر انقلاب اسلامی) ضمن تسلیت به مناسبت سالروز وفات مادر ابوالفضل العباس، ام الابنین خطاب به حاضران گفت: یکی از وظایف دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای آماده سازی و انتشار آثار ایشان برای عموم مخاطبان است تا به این ترتیب همه از بیانات و نظرات ایشان نهایت استفاده را ببرند.

قندهاری نیا در ادامه به توضیحات بیشتر درباره فعالیت دفتر حفظ  و نشر آثار آیت الله خامنه ای، پرداخت. او گفت: دفتر در یازده سال بیش از دویست عنوان کتاب منتشر کرده و تعدادی از آنها که اغلب‌شان مربوط به خاطرات و روایات رهبر انقلاب بوده، به چاپهای چندم رسیده‌اند.

او افزود: در این دوره قرار است بیشتر از قبل به خواست و نیاز مخاطبان توجه شود و در میان راه‌های موجود برای رسیدن به این مقصود، افزایش سرعت نشر یکی از راه‌هاست. حالا هم  با توجه به نیاز شناخت از تبیین، کتاب «جهاد تبیین» منتشر شده است.

قندهاری ادامه داد: یکی دیگر از کارهای دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، چاپ آثار تفسیری ایشان است. امروز باید بگویم در تکمیل چهار تفسیر  قبلی در دو نوبت، چهار تفسیر دیگر منتشر می شود که جمعا پس از انتشار 12 تفسیر خواهند بود که در نوع خود جالب توجه است و اتفاق خوبی است.

او ادامه داد: یکی دیگر از کارهای انتشارات انقلاب اسلامی تکمیل و ارائه بسته های فرهنگی است و در همین راستا آثاری از رهبر انقلاب  و شهید حاج قاسم آماده شده و بزودی از آنها رونمایی خواهد شد و حال در مرحله چاپ است.

قندهاری بیان کرد: کار دیگر ما که به آن توجه داریم،  توجه به قالبهای جدید هنری و زیباتر کردن طراحی جلدها و بالا بردن کیفیت طراحی کاغذ و چاپ است.

او در توضیحات بیشتر گفت: حاج آقا صلح میرزای کتاب «جهاد تبیین» را گردآوری کرده و مسعود نجابتی هم امور دیگر را انجام داده که از آنها بسیار ممنون هستیم.

مدیر انتشارات انقلاب اسبامی در پایان مجددا به حاضران خوش آمد گفت.

index

در ادامه برنامه نماهنگی با موضوع جهاد ومشخه های جهاد تبیین  پخش شد تا به این ترتیب حاضران بیشتر با سرفصل های کتاب آشنا شوند و در جریان جزییات آن قرار گیرند.

سپس حجت الاسلام سعید صلح میرزایی گردآورنده کتاب «جهاد تبیین» سخنانی ایراد کرد.

او گفت: آنچه این اتفاق و ارائه کتاب را اهمیت داده و بر لزوم انجام آن افزوده فرمان رهبر انقلاب درباره جهاد تبیین است. ایشان گفته اند  اساس کار ما کار اسلامیِ تبیین است.

او افزود: رهبر انقلاب از سال های دور و آن زمان که به مبارزات سیاسی و انقلابی می کردند به جهاد تبیین توجه داشته اند و سالهای سال به این موضوع پرداخته اند.

صلح میرزایی افزود: برخی می گویند چرا کلمه «جهاد» برای عنوان کتاب به کار رفته؟ و من باید در پاسخ بگویم شاید چون «تبیین» با منافع برخی افراد منافات داشته باشد. به هرحال بیان دستاوردهای انقلاب  چه در فضای حقیقی و چه در فضاهای مجازی، گاهی هزینه دارد؛ لذا کلمه «جهاد» اینجاست که معنا پیدا می کند.

او توضیح داد: فرمان حضرت آیت الله خامنه ای به مثابه جهاد همگانی است و همه باید مانند چراغ دورشان را روشن کنند.

 گردآورنده کتاب «جهاد تبیین» ادامه داد: در همه این سالها دشمن نسبت به پیشرفت ما حساس شده و این را در فشارها و تحریم ها می بینیم. دشمن می خواهد از آینده مشعشع ایران ناامید شویم و اینجاست که جهاد معنا پیدا می کند.

حجت الاسلام صلح میرزایی در ادامه صحبت هایش تاکید کرد: یکی از ویژگی های رهبر خوب این است که به اقتضای زمانه و شرایط، بار بر دوش مردمش می گذارد و امیرالمومنین (ع) هم هممینطور بوده است.

صلح میرزایی در پایان گفت: خطاب رهبر به تک تک ماست و همه وظیفه دارند «تبیین» کنند. گاه لازم است جهاد تبیین را اولویت بندی کنیم و دستگاه های دولتی هستند که در این امر دخیل باشند و آنها هستند که می توانند فضا را برای چنین کاری آمده کنند..

در ادامه برنامه گروه سرود  نوجوانان «وصال» به اجرای برنامه پرداخت و پس از آن احمد بابایی به مناسبت وفات ام الابنین (ع) شعر خوانی کرد و در مدح و مرثیه ائمه اطهار به روضه خوانی و نوحه سرایی پرداخت.

مسعود نجابتی هم که طراحی هنری و روی جلد این کتاب را بر عهده داشته است در ادامه آیین رونمایی کتاب «جهاد تبیین» در مورد آغاز، چگونگی و نحوه طراحی این اثر گفت: حدود یکسال و نیم پیش کار را آغاز کردیم. قرار شد تا صفحه آرایی، انتخاب قلم و نوع صفحه بندی این کتاب بازنگری شود و نسبت به اهمیت و حساسیت موضوعات ارائه شده در این کتاب و نمونه‌های آن طراحی‌ها بدون اعمال سلیقه‌های شخصی انجام شود.

وی افزود: برای این کار یک شورای هنری تشکیل شد و تصمیم گیری‌ها برای تمامی مراحل تولید و طراحی آن با نظر این شورا انجام شد.

نجابتی در مورد طراحی روی جلد این اثر گفت: عناصر و نمادهای به کار رفته در جلد این کتاب کاملا شناخته شده و بر پایه نگاه مقام معظم رهبری به امور گوناگون طراحی شده است.

در ادامه این مراسم کتاب «جهاد تبیین» با حضور حجت الاسلام والمسلمین خوراکیان، حجت الاسلام سعید صلح‌میرزایی ، حجت الاسلام شیرازی، مسئود نجابتی، محمد علی قندهاری‌نیا رونمایی شد.

گفتنی است، کتاب «جهاد تبیین» تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای با بهره‌گیری از بیانات معظم‌له در ۵ فصل و ۳۸۴ صفحه به ابعاد مختلف «جهاد تبیین» می‌پردازد. این اثر توسط حجت الاسلام سعید صلح میرزایی گردآوری شده است.

لینک به مطلب ایلنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حوزه هنری، آئین رونمایی از کتاب جهاد تبیین تازه‌ترین کتاب انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه‌ای عصر امروز یکشنبه -۲۶دی‌ماه- در تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی، سیاسی و فضای مجازی رونمایی شد.

محمد علی قندهاری‌نیا، مدیرعامل انتشارات انقلاب اسلامی در این آیین رونمایی این کتاب گفت: یکی از اقدامات موسسه آماده‌ سازی و انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که همگان بتوانند از آن استفاده کنند، لذا دفتر حفظ و نشر آثار بیش از ۲۰۰ کتاب را منتشر کرده و در دسترس عموم قرار داده است.

قندهاری‌نیا ادامه داد: در دوره کاری انتشارات انقلاب اسلامی بنا است، توجه بیشتری به نیاز مخاطبان شود که یکی از آیتم های آن، سرعت انتشار است. همچنین تکمیل بخشی از زحماتی که در دوران گذشته صورت گرفته، از جمله اولویت‌های این سازمان است.

وی ادامه داد: پس از اینکه مقام معظم رهبری بر اهمیت جهاد تاکید داشتند، انتشارات انقلاب اسلامی تصمیم گرفت تا در این راه قدمی بردارد و این کتاب را برای بهره‌برداری همه اقشار جامعه منتشر کند.

قندهاری‌نیا افزود: تاکنون ۴ کتاب تفسیری از رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شده که در تکمیل این چهار تفسیر، در دو گام ۸ تفسیر دیگر به قلم ایشان منتشر خواهد شد. همچنین این انتشارات به قالب‌ها توجه جدی دارد. کما اینکه بسته‌هایی با محوریت شهید سلیمانی و بیانات مقام معظم رهبری در مورد این شهید بزرگوار در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

قندهاری‌نیا در پایان گفت: کتاب جهاد تبیین در پنج فصل به کوشش حجت الاسلام سعید صلح میرزایی با طراحی هنری استاد مسعود نجابتی به دیدگاه‌های  رهبر معظم انقلاب در حوزه جهاد می‌پردازد.

تبیین معارف و حقایق اسلام و انقلاب، مسئولیت هر فرد است

حجت الاسلام سعید صلح‌میرزایی گردآورنده این کتاب نیز در این مراسم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر تبیین که از نکات مهم اسلام است تاکید داشته است. اینکه عنوان جهاد پیس از تبیین آورده شده است بخاطر خطرهایی است که تبیین‌کننده را تهدید خواهد کرد، زیرا این تبیین تلاشی است که برابر دشمنان انجام می‌شود و این تلاش را می‌توان جهاد دانست.

وی ادامه داد: هرکسی در کشور باید نسبت به غبارآلود کردن اذهان عمومی واکنش نشان دهد تا مشکلات از جمله ابزار تحریم‌ها ناکارآمد شود. دشمن تلاش دارد تا با تبلیغات خود ما را از آینده کشور که به قول رهبر معظم انقلاب آینده‌ای مشعشع خواهد داشت ناامید کند و همچنین دشمن می‌خواهد ضعف‌های خود را مقابل ما بپوشاند و مخفی کند.

صلح‌میرزایی  افزود: تبیین، از مهم‌ترین رویکردها و شیوه‌های حرکت انقلاب اسلامی بوده و به عقیده‌ رهبر معظم انقلاب، کار انقلاب از اساس با تبیین، روشنگری، بیان منطقی، مستدل و دور از جنجال بود. همچنین از دید ایشان، بدون تبیین، قطعا هیچ فکری و هیچ اندیشه‌ متقنی، توفیق رواج و اعتقاد عمومی را پیدا نخواهد کرد.

وی گفت: باتوجه به اهمیت ویژه‌ این موضوع، تبیین معارف و حقایق اسلام و انقلاب، مسئولیت هر فرد بوده و سکوت در برابر تحریفات جایز نیست. رهبر معظم انقلاب، از این حرکت با عنوان «جهاد» یاد می‌کنند و معتقدند اگر «جهاد تبیین» به درستی انجام شود، فرصت اغواگری و گمراه‌سازی مردم توسط دشمن در عرصه‌های مختلف گرفته شده و موجب بصیرت‌افزایی عموم جامعه خواهد شد.

در ادامه این آیین رونمایی احمد بابایی شاعر آیین کشور به شعرخوانی با موضوع تبیین و وفات حضرت ام‌البنین (س) پرداخت.

کتاب «جهاد تبیین» از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی رونمایی شد

طراحی کتاب نسبت به اهمیت و حساسیت موضوعات انجام شد

مسعود نجابتی هم که طراحی هنری و روی جلد این کتاب را بر عهده داشته است در ادامه آیین رونمایی کتاب جهاد تبیین در مورد آغاز، چگونگی و نحوه طراحی این اثر گفت: حدود یکسال و نیم پیش کار را آغاز کردیم. قرار شد تا صفحه آرایی، انتخاب قلم و نوع صفحه بندی این کتاب بازنگری شود و نسبت به اهمیت و حساسیت موضوعات ارائه شده در این کتاب و نمونه‌های آن طراحی‌ها بدون اعمال سلیقه‌های شخصی انجام شود.

وی افزود: برای این کتاب یک شورای هنری تشکیل شد و تصمیم گیری‌ها برای تمامی مراحل تولید و طراحی آن با نظر این شورا انجام شد. عناصر و نمادهای به کار رفته در جلد این کتاب کاملا شناخته شده و بر پایه نگاه رهبر معظم انقلاب به امور گوناگون طراحی شده است.

در ادامه این مراسم کتاب جهاد تبیین با حضور حجت الاسلام والمسلمین خوراکیان، حجت الاسلام سعید صلح‌میرزایی، حجت الاسلام علی شیرازی، مسعود نجابتی، محمد علی قندهاری‌نیا رونمایی شد.

کتاب جهاد تبیین تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای با بهره‌گیری از بیانات معظم‌له در ۵ فصل و ۳۸۴ صفحه به ابعاد مختلف جهاد تبیین می‌پردازد. این اثر توسط حجت الاسلام سعید صلح میرزایی گردآوری شده است.

لینک به مطلب ایرنا

خبرگزاری حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری حوزه هنری انقلاب اسلامی، آئین رونمایی از تازه‌ترین کتاب انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه‌ای عصر امروز یکشنبه ۲۶دی‌ماه در تلار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی، سیاسی و فضای مجازی رونمایی شد.

کتاب «جهاد تبیین» تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای با بهره‌گیری از بیانات معظم‌له در ۵ فصل و ۳۸۴ صفحه به ابعاد مختلف «جهاد تبیین» می‌پردازد. این اثر توسط حجت الاسلام سعید صلح میرزایی گردآوری شده است.

لینکه به مطلب حوزه هنری

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرگزاری دانشجو کتاب «جهاد تبیین» تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه العالی)، با بهره‌گیری از بیانات معظم‌له به ابعاد مختلف «جهاد تبیین» می‌پردازد.

لینک به مطلب خبرگزاری دانشجو

خبرگزاری مهر

به گزارش مهر مراسم رونمایی از کتاب جهاد تبیین عصر یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

لینک به مطلب مهر

تسنیم

گزارش تصویری خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری شبستان

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، « حجت الاسلام سعید صلح‌میرزایی » در آیین رونمایی از کتاب «جهاد تبیین» از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر تبیین که از نکات مهم اسلام است تاکید فرمودند. دلیل  اینکه عنوان جهاد پس از تبیین آورده شده است به خاطر خطرهایی است که تبیین‌کننده را تهدید می کند. تبیین تلاشی است که برابر دشمنان انجام می‌شود بر این اساس این تلاش را می‌توان جهاد دانست.

گردآوردنده کتاب جهاد تبیین  با بیان اینکه دشمن در پی پوشاندن و مخفی کردن ضعف هایش است، عنوان کرد: هرکس در کشور باید نسبت به غبارآلود کردن اذهان عمومی واکنش نشان بدهد.دشمن تلاش دارد تا با تبلیغات  ما را از آینده کشور که به قول مقام معظم رهبری آینده ای مشعشع است، ناامید کند.

وی تبیین را از مهم‌ترین رویکردها و شیوه‌های حرکت انقلاب اسلامی دانست و افزود:  به عقیده‌ مقام معظم رهبری کار انقلاب از اساس با تبیین، روشنگری، بیان منطقی، مستدل و دور از جنجال بوده است. از دید حضرت آیت الله خامنه ای، بدون تبیین هیچ فکر و اندیشه‌ متقنی، توفیق رواج پیدا نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام صلح‌میرزایی با بیان اینکه تبیین معارف و حقایق اسلام و انقلاب، مسئولیت هر فرد است، تصریح کرد: سکوت در برابر تحریفات جایز نیست. رهبر معظم انقلاب معتقدند اگر جهاد تبیین به درستی انجام شود، فرصت گمراه‌سازی مردم توسط دشمن در عرصه‌های مختلف گرفته می شود و بصیرت‌افزایی عموم جامعه رخ می دهد.

این نویسنده خاطر نشان کرد: دشمن با تحریف انقلاب اسلامی می‌خواهد ساقط شدن طاغوت را در ذهن جوانان اقدامی اشتباه ترسیم کند. دشمن می‌خواهد بگوید انقلاب اسلامی هیچ دستاورد و کارآمدی نداشته است تا از این طریق مردم را ناامید و در برابر پیشرفت جمهوری اسلامی سنگ اندازی کند. بر همین اساس است که مقام معظم رهبری فرمودند« اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم شکست می‌خورد».

بر اساس این گزارش ، «محمد علی قندهاری‌نیا» در این مراسم گفت:یکی از اقدامات موسسه آماده‌ سازی و انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است تا همگان بتوانند از آن استفاده کنند. در این راستا دفتر حفظ و نشر آثار بیش از ۲۰۰ کتاب را منتشر کرده است.

مدیرعامل انتشارات انقلاب اسلامی با بیان اینکه قرار است توجه بیشتری به نیاز مخاطبان شود، عنوان کرد: یکی از آیتم های لازم در این زمینه ، سرعت انتشار است. همچنین تکمیل بخشی از تلاشها و زحماتی که در دوران گذشته انجام شده، از جمله اولویت‌ها و اقدامات ماست.

وی در مورد کتاب جهاد تبیین اظهار داشت: بعد از آنکه مقام معظم رهبری بر اهمیت و ضرورت جهاد تاکید داشتند، انتشارات انقلاب اسلامی تصمیم گرفت تا در این راه قدمی بردارد. کتاب جهاد تبیین در این راستا برای بهره برداری همه اقشار جامعه منتشر شد.

قندهاری‌نیا با اشاره به اینکه تاکنون ۴ کتاب تفسیری از مقام معظم رهبری منتشر شده است، بیان کرد: در تکمیل این چهار تفسیر در دو گام ۸ تفسیر دیگر به قلم حضرت آیت الله خامنه ای منتشر خواهد شد.

مدیرعامل انتشارات انقلاب اسلامی با بیان اینکه انتشارات ما به قالب‌ها توجه جدی دارد، افزود: بسته‌هایی با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی و بیانات مقام معظم رهبری در مورد این شهید بزرگوار در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: کتاب «جهاد تبیین» در پنج فصل به همت حجت الاسلام سعید صلح میرزایی به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در حوزه جهاد پرداخته است.

لینک به مطلب خبرگزاری شبستان

خبرگزاری دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی از کتاب «جهاد تبیین» در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌ العالی) در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

قندهاری‌نیا: چاپ تفسیر قرآن رهبر انقلاب 
در ابتدا، «محمدعلی قندهاری‌نیا» مدیر انتشارات انقلاب اسلامی بابیان‌اینکه یکی از وظایف دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار کارهای رسانه‌ای، پژوهشی و اسنادی، آماده‌سازی فرمایشات ایشان برای عموم مخاطبین است، اظهار داشت: در همین راستا انتشارات انقلاب اسلامی بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب طی ۱۱ سال فعالیت خود منتشر کرده است که بسیاری از این آثار به چاپ‌های متعدد رسید.

مدیر انتشارات انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در دوره جدید کاری انتشارات انقلاب اسلامی و در تکمیل مسیر طی شده قرار است توجه به نیاز مخاطب داشته باشیم که سرعت در انتشار در همین مسیر تعریف می‌شود.

قندهاری‌نیا نیاز مخاطبین به اسناد مدون و اصیل را علت انتشار کتاب «جهاد تبیین» عنوان کرد و ادامه داد: این کتاب در زمان کوتاهی درجهت نیاز و مطالبه‌ی مخاطبین در موضوع جهاد تببین چاپ شد.

کتاب «جهاد تبیین» رونمایی شد/ صلح‌میرزایی: نیازمند «قرارگاه ملی تببین» هستیم

وی درخصوص دیگر فعالیت‌های این انتشارات خاطرنشان کرد: در تکمیل فعالیت‌های گذشته و در ادامه‌ی چهار تفسیری که از رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شده است، هشت تفسیر بر سوره‌های قرآن کریم که توسط رهبری بیان شده به زودی منتشر خواهد شد.

مدیر انتشارات انقلاب اسلامی توجه به قالب‌های جدید محتوایی و فرمی را از دیگر رویکردهای این انتشارات دانست و اظهار داشت: «بسته سرباز» بامحوریت شهید سلیمانی آماده شده است که به تکریم حاج قاسم می‌پردازد. در این بسته بیانات رهبری درخصوص شهید سلیمانی و مدافعان حرم و چند تصویر ناب منتشر نشده از این شهید بزرگوار وجود دارد که به‌زودی رونمایی خواهد شد.

قندهاری تصریح کرد: باتوجه به ارتقا سليقه بصری مخاطبین، توجه به قالب‌های جدید هنری رویکرد ما خواهد بود لذا آثار را با طرح جلدهای متفاوت منتشر خواهیم کرد. کتاب جهاد تببین یک خیلی زود به همت حجت‌الاسلام صلح‌میرزایی گردآوری شد و مسعود نجابتی نیز مدیریت هنری کتاب را برعهده داشته است.

صلح‌میرزایی: «قرارگاه ملی تبیین» ایجاد شود
در ادامه، حجت‌الاسلام صلح‌میرزایی گردآورنده کتاب «جهاد تبیین» حضرت ام‌البنین را بزرگترین تبیین کننده نهضت عاشورا در مدینه دانست و گفت: در این مسیر مادران و همسران شهدا تبیین‌گران نهضت انقلاب اسلامی می‌باشند.

وی از اهتمام انتشارات انقلاب اسلامی برای انتشار کتاب «جهاد تبیین» قدردانی کرد و گفت: مهم‌تر از رونمایی کتاب، طنین‌انداز کردن مسئله‌ی جهاد تببین است که رهبری فرمودند اساس انقلاب تبیین است. ایشان بارها و از سال‌های دور این بحث را مطرح کرده‌اند.

این پژوهشگر به اشارات رهبر انقلاب در کتاب «خون‌‌دلی که لعل شد» درخصوص تبیین اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون افراد زیادی وجود دارند که حاضر نیستند درفضای مجازی به‌روشنگری درخصوص جنایت‌های شاه ملعون بپردازند چراکه این موضوعات هزینه دارد.

کتاب «جهاد تبیین» رونمایی شد/ صلح‌میرزایی: نیازمند «قرارگاه ملی تببین» هستیم

صلح‌میرزایی خاطرنشان کرد: رهبری تاکید دارند که جوانان اطراف خودمان را نسبت به غبارآلودشدن ذهن‌ها مورد روشنگری قرار دهیم. در زمانه‌ی حاضر انقلاب اسلامی در مسیر اهدف علمی، اجتماعی و فرهنگی پیشرفت کرده است و دشمن بخاطر همین پیشرفت‌ها مواجهه‌ی خودش را در این مسیر جدی و علنی کرده است.

وی با تاکید بر غبارآلود بودن فضای رسانه‌ای، افزود: دشمن تلاش می‌کند اصل سقوط نظام شاهنشاهی را غلط نشان دهد، اینجاست که رهبر انقلاب فرمودند «اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم نیز شکست خواهد خورد».

این پژوهشگر با تاکید براینکه جریان تبیین مهم است، عنوان کرد: فعالیت جوانان و اهالی اندیشه در جهاد تبیین مهم است؛ حضور در این فضاها موجب دلگرمی است. خطاب رهبری در این زمینه مورد توجه‌ی تک تک افراد است.

صلح‌میرزایی به لزوم ایجاد قرارگاه ملی تبیین از سوی مسئولان اشاره کرد و گفت: با ایجاد «قرارگاه ملی تبیین»، انشالله بر جریان تحریف و تحریم پیروز خواهیم شد.

نجابتی: کتاب‌های انتشارات انقلاب اسلامی بازنگری هنری می‌شوند
در بخش دیگر این مراسم، «مسعود نجابتی» نماينده شورای هنری انتشارات انقلاب اسلامی گفت: همواره دانایی و حکمت با زیبایی همراه بوده است و در این مسیر معجزه دانایی که کتاب است با هنر پیوند داشته است.

کتاب «جهاد تبیین» رونمایی شد/ صلح‌میرزایی: نیازمند «قرارگاه ملی تببین» هستیم

وی گفت: حدود یک سالی است که قرار شد در انتشارات انقلاب اسلامی بازنگری بر کتاب‌سازی‌ها صورت گیرد و بنده افتخار پیدا کردم در شورای انتشارات قرار بگیرم. در این مسیر تصمیمات فردی نیست بلکه شورایی فعالیت و کمک می‌کنیم به همسو شدن فرم با محتوای غنی که طی این یک سال چند کار منتشر کردیم.

این گرافیست تصریح کرد: ما بخاطر اهمیت حساسیت برای خوشنویسی مطالب روی کتاب‌ها از اساتید خواهش می‌کنیم که قلم بزنند و به‌سراغ نرم‌افزارها نمی‌رویم.

نجابتی درخصوص فرم کتاب «جهاد تبیین» گفت: نمادهای شناخته شده و آشنایی در جلد کتاب جهاد تببین آورده شده است که کاملا نمادین است.

لینک مطلب در خبرگزاری دفاع مقدس

روزنامه ها

روزنامه جام جم

روزنامه صبح نو

روزنامه کیهان

دیدگاهتان را بنویسید