You are currently viewing سخنرانی دعای ندبه بجنورد

سخنرانی دعای ندبه بجنورد

به میدان آمدن مردم ظهور را تسریع میکند

در مورد ظهور امام زمان دو دیدگاه وجود دارد:

دیدگاه اول میگوید که جهان باید پر از ظلم و فساد بشود و امام زمان در تاریکی ظهور میکنند تا تاریکی‌ها را از بین ببرند. در این دیدگاه عده‌ای معتقدند که باید به گناه دامن زد. این دیدگاه بسیار غلط است و حضرت امام و حضرت آقا این دیدگاه را نقد میکنند و آن را غلط میدانند..

دیدگاه دوم میگوید که ظهور امام زمان ناگهانی نیست و باید زمینه ظهور ایشان آماده شود. مانند طلوع خورشید که تدریجا شب از بین میرود، ظهور امام زمان نیز تدریجاً اتفاق میفتد. دغدغه علما این بوده که زمینه را برای ظهور آماده کنند.

راه زمینه‌سازی ظهور چند مرحله دارد که اولین قدم آن سرنگونی نظام طاغوت است. مرحله دوم آن تشکیل نظام اسلامی و مرحله سوم آن تشکیل دولت اسلامی و مرحله چهارم ایجاد جامعه اسلامی است.

در حال حاضر در مرحله سوم یعنی اسلامی شدن اجزای حکومت هستیم؛ هر جا که مشکلی وجود دارد یعنی ما به اسلام ناب عمل نکرده‌ایم. در صورت اجرای کامل مرحله سوم و اسلامی شدن اجزای حکومت، جامعه به سمت اسلامی شدن پیش میرود.

مرحله نهایی و پنجم تشکیل تمدن اسلامی است. با تشکیل تمدن اسلامی الگوی جدید حکمرانی در جهان شکل میگیرد و باعث کشش مردم جهان به سمت این تمدن و درخواست ظهور حضرت برای تشکیل تمدن جهانی اسلامی میشود.

اگر ظرفیت مردم به دنیا بیاید، ظهور امام زمان تسریع میشود. هر جا مردم وارد میدان شدند، قدمهای بزرگی برداشته شد. با توصیه به همدیگر میتوانیم مردم را میدان بیاوریم.

دعای ندبه امامزاده سیدعباس بجنورد

9 دی 1401

دیدگاهتان را بنویسید