You are currently viewing برنامه کوی محبت 13 مهرماه + فیلم

برنامه کوی محبت 13 مهرماه + فیلم

خلاصه مطالب ارائه شده در روز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در برنامه کوی محبت

خداوند دین را فرستاد برای اینکه انسانها را به تعالی برساند و نقشه کاملی را از طریق پیامبران فرستاد تا توسط خود ایشان در جامعه ارسال شود. قرار بر این بود که این رهبری جامعه نزد اهل‌بیت بماند اما متاسفانه از دست اهل‌بیت خارج شد.

اهل‌بیت دنبال دو مطلب بودند: یکی اینکه دین را حفظ کنند و جلوی تحریف دین را توسط علمای درباری و فرقه های انحرافی بگیرند و کار دوم مبارزه حاد سیاسی برای برگرداندن حکومت به خود اهل‌بیت بود که در تمام دوران ائمه از ابتدا تا سال 260 ادامه داشت.

در دوران امام حسن عسکری علیه السلام کارویژه ایشان این بود که شیعیان برای دوران غیبت آماده بشوند. مهمترین اقدام ایشان تقویت شبکه منسجم و پیچیده وکالت شیعیان در سراسر مناطق اسلامی بود تا محل مراجعه مردم و حلقه اتصال بین مردم و اهل‌بیت باشند.

در شش سال دوران امامت حضرت، ایشان علاوه بر تقویت شبکه سری شیعیان و تقویت ارتباطها، از فضای فرهنگی مسلمین مراقبت میکردند. هر جا لازم بوده ایشان تذکر میدادند و برای اصلاح نامه مینوشتند و جلوی انحراف را میگرفتند.

گناه باعث سیاهی قلب میشود و کسی که زیاد گناه کند قلبش معکوس میشود و از رحمت خدا دور میشود. حضور بیش از اندازه در فضای شبهه‌ناک باعث میشود تا قلب دچار تزلزل شود. هم باید از خود و هم از خانواده خود مراقبت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید